
Uitnodigingen van deze tijd
We leven in een bijzondere tijd. Het is geen tijd van verandering, maar een verandering van tijdperk. Het wordt steeds mee zichtbaar dat we verlangen naar een samenleving dat wordt gedragen door het hart. Zo'n samenleving wordt gevormd door mensen én organisaties die leven en handelen vanuit hun hart, vanuit hun bedoeling.
Een van de uitnodigingen van deze tijd aan organisaties, en de mensen die daar werken, is daarom de bedoeling weer leidend maken in plaats van het systeem. Om te werken vanuit wat er allemaal al wel is, wat meer ruimte mag krijgen en wat ontwikkeld mag worden. Om echt waarde toe te voegen aan het leven van mensen, dieren en moeder aarde, in plaats van illusies te verkopen ("Je bent beter als je dit koopt"). Om bij te dragen aan die hartgedragen samenleving gedragen door mensen, dieren en de aarde te bekrachtigen, in plaats van te verzwakken.
Het is mijn bedoeling om steeds meer tot Leven te komen. Voluit te Leven vanuit mijn hart, vanuit wie ik werkelijk ben en wat ik hier komt doen op aarde. Ik geniet ervan om te delen wat ik tijdens mijn eigen reis leer en van anderen uitnodigen om ook die beweging te maken, persoonlijk en in de organisatie waar ze werken. Want hoe meer mensen kiezen voor leven en werken vanuit hun hart en bedoeling, hoe eerder we leven in die hartgedragen samenleving.
Hoe ik kan bijdragen aan jouw organisatie
Start with why
Om een hartgedragen organisatie te creëren, is het reviewen van de strategie van je organisatie de eerste stap. In hoeverre staat de bedoeling, de 'why' echt centraal in de dingen die je doet? En hoeverre is dat zo bij jouw collega's?
'Start with why' is niet voor niets een gevleugelde uitspraak geworden. Zorgen dat het ook daarna centraal blijft in je organisatie is de grote uitnodiging. Hoe dan? Hier ga ik graag met je over in gesprek!
Marketingstrategie & advies
Als de 'why', de bedoeling van jouw organisatie helder is, is een volgende stap mensen uitnodigen en ze daar blij mee maken! Ook wel: dan komt 'de marketing' in beeld.
Maar hoe doe je dat nu op een manier die passend is bij jouw bedoeling? Zonder dat je perse de hele 'marketing-kerstboom' moet optuigen en alle marcom-middelen & kanalen moet inzetten? Daar adviseer ik je graag in. Neem contact met me op voor een vrijblijvend gesprek!
Interim (mar)com-adviseur
Mijn ondernemer-leven begon als interim (marketing) communicatie-adviseur. En het blijft leuk! Neem contact met me op als je op zoek bent naar een adviseur die flexibel is, breed en snel inzetbaar.
Diversiteit in werkzaamheden past bij mij: als generalist houd ik van zowel het meedenken en uitzetten van de strategie, als het daadwerkelijk uitvoeren daarvan en vertalen naar content, middelen etc. Ook past het bij mij om de belangrijkste dingen te weten & te kunnen, en specialisten te betrekken wanneer meer diepgang nodig is.
Essentials als ik met organisaties werk
Plezier
Goed werk leveren gaat makkelijker als er plezier gemaakt wordt. Het zorgt voor een goede sfeer, wat weer leidt tot meer creativiteit, verbinding en betere samenwerking met collega's en externe partijen.
Aandacht
Oog & oor hebben voor medewerkers, klanten en partners. Voor hun successen, vraagstukken en struikelblokken. En zeker ook voor de mens daarachter. Dan wordt vaak duidelijk wat er echt speelt, welke wensen, behoeften en vraagstukken er zijn.
Goede relatie met mijn klant
Hier hecht ik veel waarde aan. Een startgesprek, waarin we duidelijk verwachtingen uitspreken, vind ik bijvoorbeeld erg prettig. Dat geldt ook voor een kop koffie tussen de bedrijven door, om de voortgang te bespreken. En natuurlijk een eerlijk gesprek aan het einde van de opdracht!
Woorden die bij mij passen
Energiek | Gezelligheid | Verbinding | Aanpakken | Vrijheid | Van grote lijnen naar meer detail | Generalist | Inspiratie | Levenskunstenaar | Avonturier
